A A A K K K
для людей із порушенням зору
Марківська селищна військова адміністрація
Старобільського району Луганської області

Чи можливо захиститися від штрафу за порушення правил карантину?

Дата: 10.07.2020 11:11
Кількість переглядів: 3274

Відповідає юрист Міловського місцевого центру Сергій Бабанін.

Через зростання кількості хворих Кабінет Міністрів України подовжив дію карантинних обмежень до 31 липня 2020 року.

Відповідне рішення Уряд ухвалив на засіданні, 17 червня 2020 року, шляхом внесення змін до актів Кабінету Міністрів, якими встановлені карантинні обмеження. 

Верховна Рада України доповнила Кодекс України про адміністративні правопорушення (в «КУпАП») статтею 44-3 «Порушення правил щодо карантину людей»

Порушення правил карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї (17 000,00 грн) до двох тисяч (34 000,00 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох (34 000,00 грн) до десяти тисяч (170 000,00 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Прийняття подібних норм стимулює фізичних та юридичних осіб дотримуватись правил карантину та передбачає відповідальність для тих, хто вказаних норм не дотримується.

Притягнення до адміністративної відповідальності має відбуватись у відповідності до встановленого законодавством порядку.

Як зазначено у ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Як захиститись від штрафу за порушення правил карантину?

Притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 44-3 КУпАП починається зі складання протоколу про адміністративне правопорушення за:

  • Проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб;
  • Робота суб’єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів, крім визначених випадків;
  • Регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у приміському, міжміському, внутрішньо обласному та міжобласному сполученні, крім конкретно визначених випадків;
  • Перебування в громадських місцях без вдягнутої маски чи респіратора;
  • Переміщення групою осіб більш ніж дві особи, крім випадків службової необхідності та супроводу дітей;
  • Відвідування парків, скверів, зон відпочинку, лісопаркових та прибережних зон, крім вигулу домашніх тварин однією особою та в разі службової необхідності;
  • Відвідування спортивних та дитячих майданчиків та ін.

Органи місцевого самоврядування також можуть приймати рішення з питань боротьби з інфекційними хворобами, порушення яких охоплюється складом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.

Вказані протоколи мають право складати уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ, органів охорони здоров’я, органів державної санітарно-епідеміологічної служби, посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад. На практиці протоколи про адміністративне правопорушення за ст. 44?3 КУпАП здебільшого складають працівники поліції.

Після оформлення протоколу та доданих до нього матеріалів орган поліції направляє протокол до суду, у якому буде розглядатись справа про адміністративне правопорушення.

В яких саме випадках можна сподіватись на успішне оскарження?

  • Якщо у  протоколі  неправильно  вказана  суть  адміністративного правопорушення.

У протоколі про адміністративне правопорушення зазначається суть адміністративного правопорушення, яка повинна точно відповідати ознакам складу адміністративного правопорушення, зазначеним у статті КУпАП, за якою складено протокол (ст. 256 КУПАП, п. 9 Розділу ІІ Інструкції 1376).

Норма статті 44-3 КУпАП носить розпливчатий характер, тому суть адміністративного правопорушення обов`язково повинно бути зазначено, яку конкретно заборону відповідного пункту нормативно-правового акту, яким встановлюються правила карантину, порушила особа, щодо якої складено протокол.

Для того, щоб повністю розкрити суть адміністративного правопорушення у протоколі має бути зазначено, які конкретно дії вчинила особа для вчинення адміністративного правопорушення.

  • Якщо до протоколу не долучено достатніх доказів

До протоколу про адміністративне правопорушення працівники поліції повинні долучити докази, які можуть підтвердити факт вчинення правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.

Якщо порушення полягало в недотриманні заборони щодо роботи суб’єкта господарювання, то такими доказами можуть бути: пояснення свідків, які були відвідувачами закладу, пояснення продавця, інших свідків, фото та відеоматеріали, розрахункові документи, які б підтверджували здійснення торгівлі та ін.

Якщо порушення полягало в недотриманні заборони щодо відвідування спортивного майданчика, то такими доказами можуть бути: пояснення свідків, фото та відеоматеріали, документи або інформація, які підтверджують, що місце потенційного правопорушення є «спортивним майданчиком» (а не, наприклад, про прохід особи повз майданчик),

  • Якщо протокол складено щодо особи, яка не може нести відповідальність за порушення ст. 44?3 КУпАП

Існують порушення, відповідальність за які згідно зі ст. 44-3 КУпАП можуть нести лише окремо визначені особи.

Наприклад, відповідальність за порушення вимог щодо заборони роботи суб’єктів господарювання, які приймають відвідувачів, не можуть нести працівники таких суб’єктів господарювання, оскільки вони не здійснюють господарську діяльність та не відповідають за дії суб’єкта господарювання, у якому працюють. Якщо працівник (найманий продавець) у «ФОП Іванов І.І.» працював під час карантину, приймав відвідувачів та продавав їм товари, то працівники поліції мають скласти протокол за ст. 44-3 КУпАП щодо Іванова І.І. як фізичної особи, а не щодо найманого працівника. У випадку складання протоколу щодо працівника, суд не матиме права винести постанову про притягнення працівника чи його роботодавця до адміністративної відповідальності.

Як захиститись від штрафу?

У випадку неналежного складання працівниками поліції протоколу та не долучення до нього достатніх доказів, як про це було зазначено вище, рекомендуємо подавати до суду клопотання про закриття провадження у справі, у яких звертати увагу суду на зазначені недоліки.

Для збільшення своїх шансів на перемогу в справі рекомендуємо звертатись до компетентних спеціалістів, які зможуть правильно підготувати необхідні процесуальні документи та донести до судді правову позицію у справі.

Якщо Ви вважаєте, що Ваші права було порушено, Ви завжди можете звернутись за юридичною допомогою до Міловського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за тел. (06465) 2-29-49, 099 460 93 68, чи на «гарячу» лінію системи 0800 213 103. Це безоплатно, оперативно та професійно. Згідно з Законом, всі послуги юриста оплачує держава!

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь