A A A K K K
для людей із порушенням зору
Марківська селищна військова адміністрація
Старобільського району Луганської області

Вимоги безпеки праці під час перевезення зерна автотранспортом

Дата: 17.07.2020 10:55
Кількість переглядів: 1358

Біловодське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області інформує роботодавців та найманих працівників про безпечні умови при перевезенні зерна автотранспортом.

Обладнання та укомплектованість автомобілів, причепів, напівпричепів усіх типів, марок і призначення, що перебувають в експлуатації, повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху, інструкцій заводів-виробників, а також Правил охорони праці на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964.

Готуючи автомобілі для перевезення зерна насипом, необхідно забезпечити ущільнення у місцях з’єднання підлоги та бортів кузова, а також наростити борти кузова до висоти 1,0-1,1 метра. Автомобілі для перевезення зерна на приймальні пункти обладнують запонами, які прикріплюють до кузова.

Відповідно до вимог п.1.12 -1.14 розд. XIII Правил охорони праці на автомобільному транспорті у рейс дозволено випускати лише технічно справні укомплектовані автотранспортні засоби (зерновози), що має бути підтверджено підписами у дорожньому листі особи, відповідальної за випускання автомобіля у рейс, та водія. Водій може виїжджати у рейс тільки після проходження медичного огляду та відповідної відмітки про це у дорожньому листі. Перед виїздом водія потрібно проінформувати про умови праці на маршруті, місця вантажних робіт та особливості перевезення зерна.

При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний ввімкнути аварійну світлову сигналізацію, одягнути сигнальний жилет (за наявності) та встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м – поза їх межами.

Під час ремонтування автомобіля на дорозі водій зобов’язаний дотримуватися вимог безпеки праці, які передбачено для технічного обслуговування та ремонтування автотранспортних засобів на підприємстві.

За відсутності у водія необхідних пристроїв та інструменту для безпечного виконання певного виду робіт виконувати ремонтні роботи заборонено. Також не можна допускати до ремонту автомобіля на лінії сторонніх осіб.

Навантаження і розвантаження вантажів, кріплення їх тентів на транспортних засобах, а також відкривання та закривання бортів автомобілів, напівпричепів та причепів здійснюється силами і засобами вантажовідправників, вантажоодержувачів або спеціалізованих організацій. Навантаження і розвантаження вантажів на автомобілях, обладнаних підіймально-транспортними механізмами, здійснюється водієм.

Відповідно до вимог Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363,  між фізичними та юридичними особами, які здійснюють автомобільні перевезення вантажів на комерційній основі, та вантажовідправниками або вантажоодержувачами укладаються договори про перевезення вантажів автомобільним транспортом, в яких зазначаються умови перевезень (режим роботи з видачі та приймання вантажу, забезпечення схоронності вантажу, виконання вантажно-розвантажувальних робіт і таке інше).

Для забезпечення безпечних та нешкідливих умов праці, збереження здоров’я та працездатності водіїв законодавством України передбачено певні заходи. Так, особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв, порядок його обліку встановлено у Положенні про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 07.06.2010 № 340.

Основні вимоги до режиму праці та відпочинку водіїв:

-      тривалість робочого часу водіїв не повинна перевищувати 40 годин на тиждень;

-      якщо за умовами роботи не може бути додержано встановлену для водіїв щоденну (щотижневу) тривалість робочого часу,  допускається запроваджувати підсумований облік робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормальної кількості робочих годин;

-      у разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна тривалість робочого дня (зміни) не повинна перевищувати 10 годин;

-      змінний період керування водія разом із надурочними роботами не повинен перевищувати 9 годин; для водіїв, які перевозять великовагові, великогабаритні та небезпечні вантажі, змінний період керування разом із надурочними роботами не повинен перевищувати 8 годин;

-      змінний період керування водія (не плановий, а фактичний) може бути збільшений понад встановлені норми у разі виникнення непередбачених обставин (технічна несправність транспортного засобу, зупинення його руху у рейсі (на маршруті), несприятливі погодні умови тощо);

-      тривалість керування водія на тиждень разом із надурочними роботами не повинна перевищувати 48 годин;

-      після керування протягом чотирьох годин водій повинен зробити перерву для відпочинку та харчування тривалістю не менше 45 хвилин, якщо не настає період щоденного (міжзмінного) відпочинку; ця перерва може бути замінена перервами тривалістю не менше 15 хвилин кожна, розподіленими протягом періоду керування, при цьому перерва для відпочинку та харчування не входить до робочого часу водія;

-      тривалість щотижневого відпочинку водія має бути не менше 45 послідовних годин.

Відповідно до вимог пункту 1.15 розділу XIII Правил охорони праці на автомобільному транспорті роботодавець не має права направляти водія у рейс, якщо він не мав до виїзду відпочинку, передбаченого законодавством.

Водії підлягають медоглядам у разі прийняття на роботу, а також у процесі трудової діяльності згідно з Положенням про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства внутрішніх справ України від 31.01.2013 № 65/80. Медичний огляд є заходом, спрямованим на профілактику професійних, виробничо обумовлених хвороб працівників, а також таких загальних хвороб, які можуть прогресувати через вплив шкідливих чинників виробничого довкілля.

Медичний огляд водіїв транспортних засобів передбачає: попередні, періодичні, щозмінні передрейсові та післярейсові огляди, а також позачергові огляди, спричинені необхідністю, а також один раз на два роки наркологічні та психіатричні огляди.

Роботи, пов’язані з керуванням автотранспортом, входять до Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженого наказом МОЗ України та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.1994 № 263/121, тому водії проходять щорічне спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів охорони праці. З водіями, які тимчасово залучаються до робіт із перевезення зерна, відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці проводять інструктажі (вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий).

Вагомою компенсацією для водіїв, які працюють за несприятливих умов, є пільги та компенсації за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці, передбачені ст. 7 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII. Водії мають право на пільги та компенсації, зокрема: щорічні додаткові відпустки, доплати та надбавки за умови праці, інші пільги та компенсації, передбачені законодавством.

Виконання цих вимог безпеки праці роботодавцями та працівниками значно знизить ризик виникнення травмонебезпечних ситуацій, і як наслідок зведе до мінімуму вірогідність настання нещасних випадків на виробництві.

Страховий експерт з охорони праці сектору профілактики страхових випадків Біловодського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області Сокирка О.І.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь