До уваги громадян!
З 16 січня сфера обслуговування повинна перейти на державну мову
В Україні з 16 січня 2021 року вступає в силу стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», яка закріпить остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.
Відповідно до Закону, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою.
Таким чином, супермаркети, кафе, ресторани, банки, аптеки, АЗС, спортзали, бібліотеки або інтернет-магазини повинні обслуговувати клієнтів українською мовою.
Українською мовою інформація повинна подаватися на цінниках, інструкціях, у технічних характеристиках, на маркуваннях, у квитках, меню і так далі.
Обслуговування іншою мовою допустиме на прохання клієнта, але за умови, що ця мова буде прийнятною і для сторони, яка надає послуги.
У разі порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою, споживач має звернутися до працівника відповідної установи з проханням обслуговувати його українською або зафіксувати порушення у книзі скарг. Кожен громадянин також може скласти скаргу на ім’я Уповноваженого із захисту державної мови, направити її письмово або електронною поштою на адресу Уповноваженого. При цьому важливо надати максимально повну інформацію про суб’єкт господарювання, обставини та докази, що підтверджують порушення.