A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Марківська громада
Луганська область, Старобільський район

Які зміни передбачено в Законі № 1017-ІХ (Законопроект № 4439д) щодо лібералізації застосування РРО…

Дата: 20.01.2021 16:23
Кількість переглядів: 46

  1. Ліміти платників єдиного податку прив’язані до МЗП (1 група – 167, 2 група 834, 3 група 1167 розмірів);
  2. Ліміт не використання РРО прив’язаний до 220 МЗП станом на 01.01 звітного року;
  3. З 1 січня обов’язкове застосування РРО для лікарських та медичних засобів, складної побутової техніки та ювелірних виробів;
  4. Обов’язкове застосування РРО для інших ризикових видів діяльності – реалізація товарів у мережі Інтернет, текстилю, автозапчастин та вживаних товарів, діяльність ресторанів, готелів, та туристичних агентств переноситься на 01.01.2022 року;
  5. Обов’язкове застосування РРО для всіх платників другої-четвертої групи переноситься на 01.01.2022 року;
  6. Лібералізуються штрафні санкції – прибрано штраф за невідповідність готівки в касі, штраф за неподання звітності з використання програмного РРО, штраф за попереднє програмування товарів та штраф за не створення контрольної стрічки на програмному РРО;
  7. Скасовується механізм компенсації частини штрафних санкцій покупцю (КЕШБЕК);
  8. Надання дистанційної послуги (з оплатою виключно в безготівковій формі) може здійснюватися без застосування РРО;

 

Основні тези щодо особливостей застосування РРО для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування

 

  1. На сьогодні РРО використовують 82 тисячі ФОПів, з них 28 тисяч перебувають на спрощеній системі оподаткування, в тому числі 10 тисяч – на ІІ-й групі єдиного податку. Щонайменше 5 тисяч ФОПів-«єдинників» з числа тих, хто використовує РРО, не мають найманих працівників. При цьому саме cеред тих ФОПів, що використовують РРО найменший відсоток тих, хто припинив свою діяльність (не більше 3,5%).РРО не створює жодних проблем для реального ФОПа, що працює у легальному полі, оскільки такий ФОП все одно веде облік своїх продажів для власних потреб. РРО дозволяє робити це навіть простіше. Небезпеку РРО створює лише для тих ФОПів, що ведуть свою діяльність у «тіні», або взагалі виступають прикриттям для великого бізнесу, оскільки радикально підвищує для них ризики продажу товарів без декларування реального доходу.Однак у порівнянні з «залізним» РРО, програмне РРО є ще простішим в роботі та безкоштовним. Відеоурок щодо реєстрації програмного РРО:https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html
  2. РРО не буде застосовуватися платниками єдиного податку 1 групи. Перша група це роздрібний продаж на ринках або діяльність з надання побутових послуг населенню (послуги ремонту або послуг перукарень, продаж текстильних виробів і т. д.) Ліміт для платників єдиного податку 1 групи - 1 млн грн. - ст. 296.10 НК України.
  3. Не потрібно вести первинну документацію платникам єдиного податку, крім тих, хто здійснює продаж складної побутової техніки, лікарських засобів і ювелірних виробів - абзац 3 пункт 12 статті ЗУ про РРО.п. 11 ст. 3 - Для виконання вимог достатньо лише при продажу товару вказати ціну та кількість без необхідності програмувати або іншим спосіб вводити первинну документацію обліку товару.
  4. Скасування обов'язкового застосування книги обліку доходу не означає обов'язок платника єдиного податку вести первинну документацію. Платник веде облік доходів і витрат у вільній і зручною для нього формі, електронному або паперовому вигляді, що і буде достатньою інформацією для податкового органу - ст. 296.1 ПК України (вступить в силу з 1 січня 2021 г.). Державні органи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України). Якщо такого повноваження немає то скасування будь-чого не означає нічого.
  5. ДПС забезпечить можливість введення товарів до РРО за родовими ознаками (групами товарів) для полегшення процесу введення даних до РРО (наприклад, при продажу будівельних матеріалів, сувенірів, біжутерії і т. д.).
  6. У підприємця немає обов’язку придбавати принтер при застосуванні програмного РРО – пункт 2 статті 3 ЗУ про РРО. Рішення про те, в якій формі (електронній чи паперовій) видавати чек приймає продавець.
  7. Для виконання вимог Закону немає необхідності ставити «залізне» РРО та платити за його обслуговування або наймати додаткового працівника. У Законі прямо передбачено -програмне РРО надається податковою службою всім платникам БЕЗКОШТОВНО. Необхідно завантажити програму на свій смартфон - абз. 35 ст. 2 Закону України про РРО.
  8. З моменту запровадження ПРРО (1.08.2020 р.) зареєстровано 49,9 тисяч ПРРО та більше 80 млн. створених ними фіскальних чеків. Жодних технічних проблем, пов’язаних із обсягами трафіку та зберігання інформації не відбувалося.
    На сьогодні ДПС має достатній досвід створення та адміністрування великих баз даних загальнонаціонального масштабу і впевнено впорається з адмініструванням ПРРО.
  9. Здійснення торгівлі на ринку підприємцем першої групи не підлягає застосуванню РРО.Правила торгівлі на ринках затверджено Наказом Міністерством економіки №57-188-84-105 та є визначеними. Статус ринку надається за рішенням органу місцевого самоврядування. Таким чином, питання про статус може вирішити орган місцевого самоврядування.Здійснювати продаж продукції на ринку підприємець може з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків, у контейнерах, кіосках, палатках тощо.
  10. Запровадження обов’язкового РРО для складної побутової техніки призвело до надходжень державного бюджету. За інформацією від ДПС збільшення надходжень від ПДВ за період 2017-2019 р. (з моменту введення РРО для техніки) становить 297%. Вивести галузь з тіні повністю не вдалось, але є потенціал, через штраф в 1 гривню, який діяв до 1 серпня.
  11. Інформація щодо закриття аптек, внаслідок прийняття правил РРО при продажу лікарських/медичних засобів, не відповідає дійсності. Кількість відкритих/закритих аптек знаходиться на одному рівні до моменту і після введення РРО. Саном на 01.09.2020 р. різниця між кількістю аптек до введення РРО (з 2018р.) та після зменшилась на 495 аптек. Зменшення викликане виключно ситуацією на ринку. Наявності попиту та пропозиції. Для прикладу,  в порівнянні з іншими європейськими країнами та найближчими сусідами навантаження на одну аптеку є одним з найнижчих та становить до 2000 осіб. Зокрема, в Польщі – 2800, в Угорщині – 4300, в Словаччині – 2700.
  12. Пункт 11 статті 3 ЗУ про РРО встановлює, що обов’язково вносити УКТ ЗЕД передбачена лише для підакцизної групи товарів.

Ризикові види діяльності – продаж лікарських та медичних засобів, складної побутової техніки та ювелірних виробів. Такі види діяльності обґрунтовані високою прибутковістю предметів торгівлі (побутова техніка, ювелірні вироби), їх небезпекою при неконтрольованому обігу (ліки). При цьому тіньовий обіг таких товарів створює нечесну конкуренцію для легального бізнесу, який створює робочі місця та сплачує податки.Фактично сьогодні мова йде не про захист бізнесу від контролюючих органів, а про захист легального бізнесу від нечесної конкуренції з боку «тіньовіків».


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь