Охорона праці під час ремонту вантажних автомобілів в дорожніх умовах.
Біловодське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області нагадує про вимоги техніки безпеки під час ремонту вантажних автомобілів в дорожніх умовах.
Під час інтенсивної експлуатації вантажних автомобілів дуже часто трапляються випадки поломки вузлів та агрегатів під час перебування у рейсі. Як наслідок, виникає потреба проводити ремонт в дорожніх умовах.
Якщо ремонт автомобіля в дорожніх умовах проводить безпосередньо водій транспортного засобу, він повинен пройти навчання з охорони праці під час обслуговування та ремонту автомобілів, перевірку знань та всі види інструктажів відповідно до вимог «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року № 15.
Під час проведення технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів поза підприємством слід дотримуватись вимог розділу X «Правил охорони праці на автомобільному транспорті», затверджених наказом МНС України від 09.07.2012 № 964.
Перед початком проведення ремонтних робіт необхідно обов’язково зупинити двигун, включити знижену передачу (при ремонті двигуна - установити важіль перемикання передач у нейтральне положення), загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, а під колесо з обох боків підкласти упорні колодки. Також необхідно виставити знак «Аварійна зупинка» на відстані не менш як за 20 м від транспортного засобу в населеному пункті та не менш ніж 40 м поза населеним пунктом.
Під час технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів не допускається:
- виконувати будь-які роботи на автомобілі (причепі, напівпричепі), який вивішений тільки на одних підйомних механізмах (домкратах, талях тощо);
- підкладати під вивішені частини автомобіля (причепа, напівпричепа) замість підставок (козелків) диски коліс, цеглу та інші випадкові предмети;
- установлювати домкрат на випадкові предмети або підкладати їх під плунжер домкрата;
- знімати і ставити ресори на транспортні засоби усіх конструкцій і типів без попереднього їх розвантаження від маси кузова шляхом вивішування кузова з установленням підставок (козелків) під нього або раму автомобіля;
- проводити обслуговування та ремонт автомобілів при працюючому двигуні, за винятком окремих видів робіт, технологія проведення яких вимагає запуску двигуна;
- підіймати (вивішувати) автомобіль за буксирні пристрої (гаки) шляхом захоплення їх тросами, ланцюгами або гаком підйомного механізму;
- підіймати (навіть короткочасно) вантажі масою більше ніж це зазначено в паспорті домкрату;
- залишати інструмент і деталі на автомобілі (рамі, агрегатах, підніжках, капоті тощо), краях оглядової канави.
- при демонтажі шини вибивати диск кувалдою (молотком);
- знімати одне з здвоєних коліс з автомобіля без застосування домкрата, шляхом наїзду другим здвоєним колесом на предмет, що виступає;
- використовувати несправний інструмент.
Перед проведенням ремонту підйомного механізму кузова автомобіля-самоскида, самоскидного причепа або доливання в нього рідини, необхідно встановити під піднятий кузов спеціальний додатковий упор, що виключає можливість падіння або довільне опускання кузова.
- працювати без упору під піднятим кузовом автомобіля-самоскида, самоскидного причепа;
- використовувати випадкові підставки і підкладки замість спеціального додаткового упору;
- використовувати замість табельних стопорних пальців, інші деталі та предмети;
- працювати з пошкодженими або неправильно установленими упорами;
- запускати двигун та переміщати автомобіль при піднятому кузові;
- проводити ремонтні роботи під піднятим кузовом автомобіля-самоскида, самоскидного причепа без попереднього його звільнення від вантажу.
Під час підіймання перекидної кабіни для технічного обслуговування та ремонту систем автомобіля вона повинна бути надійно зафіксована. Забороняється підіймати кабіну з несправним запірним механізмом, упором-обмежувачем, страхувальним пристроєм.
Біловодське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області звертає увагу страхувальників та застрахованих осіб на необхідність додержання техніки безпеки під час ремонту вантажних автомобілів в дорожніх умовах задля недопущення нещасних випадків на виробництві.
Завідувач сектору профілактики страхових випадків – страховий експерт з охорони праці Біловодського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області Сергій КОВАЛЬОВ.